چکیده :
ترجمه ماشینی:
در دهه 1960، تقابل شدید بین مذهبی و سکولار شروع به فروپاشی کرد و تمایز بین فلسفه سیاسی و الهیات سیاسی را محو کرد.
این فروپاشی به افول لیبرالیسم مدرن کمک کرد که از فضای بی طرف و بدون ارزش برای سرمایه داری حمایت می کرد.
همچنین قلمروهای سیاسی، مذهبی و فلسفی عمیقاً ناآرام شد و مجبور به مقابله با مخاطرات مفهومی بازگشت به دین شد.
کلایتون کروکت با مداخله بازی در رقابتی که قطعنامه های ساده را به چالش می کشد، همگرایی پسامدرن سکولار و مذهبی را به عنوان مبنایی برای تفکر سیاسی رهایی بخش در نظر می گیرد.
کراکت با مضامین درگیرکننده حاکمیت، دموکراسی، توانمندی، قانون و رویداد از دیدگاه مذهبی و سیاسی، دیدگاه الهیاتی را بیان میکند که به جهان معاصر ما و واقعیتهای تئوسیاسی آن پاسخ میدهد.
به طور خاص، او مدعی است که ما باید در مورد خدا و دولت به جای قدرت حاکمیتی، از منظر قدرت بالقوه فکر کنیم.
بحث او با به کارگیری مفاهیم جدیدی مانند ایده اختلاف منظر اسلاوی ژیژک و مفهوم انعطاف پذیری کاترین مالابو، با بحث هایی در مورد ماهیت و جایگاه دین، ایدئولوژی و مسیحیت درگیر می شود.
با درهم آمیختگی با آثار دریدا، دلوز، اسپینوزا، آنتونیو نگری، جورجیو آگامبن، آلن بدیو، جان دی.کاپوتو، و کاترین کلر، کروکت با بازنگری دموکراسی به عنوان شکلی از اندیشه سیاسی و عمل مذهبی به پایان میرسد و بر پیوند آن با سرمایه داری لیبرال مدرن در حالی که یک دموکراسی معتبرتر را نیز متصور است که توسط این پیوندها محدود نشده است.
in the 1960s, the strict opposition between the religious and the secular began to break down, blurring the distinction between political philosophy and political theology.
this collapse contributed to the decline of modern liberalism, which supported a neutral, value-free space for capitalism.
it also deeply unsettled political, religious, and philosophical realms, forced to confront the conceptual stakes of a return to religion.
gamely intervening in a contest that defies simple resolutions, clayton crockett conceives of the postmodern convergence of the secular and the religious as a basis for emancipatory political thought.
engaging themes of sovereignty, democracy, potentiality, law, and event from a religious and political point of view, crockett articulates a theological vision that responds to our contemporary world and its theo-political realities.
specifically, he claims we should think about god and the state in terms of potentiality rather than sovereign power.
deploying new concepts, such as slavoj žižek's idea of parallax and catherine malabou's notion of plasticity, his argument engages with debates over the nature and status of religion, ideology, and messianism.
tangling with the work of derrida, deleuze, spinoza, antonio negri, giorgio agamben, alain badiou, john d.
caputo, and catherine keller, crockett concludes with a reconsideration of democracy as a form of political thought and religious practice, underscoring its ties to modern liberal capitalism while also envisioning a more authentic democracy unconstrained by those ties.
نویسنده :
Clayton Crockett (کلایتون کراکت)
منبع اصلی :
https://vdoc.pub/documents/radical-political-theology-religion-and-politics-after-liberalism-6v2l4evffda0
فروست:
Insurrections: Critical Studies in Religion, Politics, and Culture
یادداشت :
آدرس دیگر: https://libgen.is/book/index.php?md5=3A443C6B207C7D9F1D6BD35E9D043BE0
و: https://libgen.is/book/index.php?md5=0CBB2A61C2A19D48EB727C46F2600781
Originally published: 2011
توضیحات فیزیکی اثر :
215 صفحه
نوع منبع :
کتاب
,
کتابخانه عمومی